TASSIMO – HOME DELIVERY SERVICE – VILKÅR OG BETINGELSER FOR NORGE
Vennligst les disse vilkårene grundig før du bestiller produkter fra oss. Ved å bestille produkter fra oss aksepterer du å være bundet av disse vilkårene.2.2 Måten vi behandler og beskytter dine opplysninger på er beskrevet både i disse vilkårene og i vår personvernerklæring, som er publisert på vår nettside. Den kan leses ved å klikke her.
3. Priser
3.1 Alle priser er inklusive merverdiavgift for Norge. Prisene er utelukkende oppgitt i norske kroner (NOK).
3.2 Den totale prisen på ordren inklusive merverdiavgift og leveringskostnader vil fremgå av skjermbildet for ordrebekreftelse. Den oppgitte prisen viser hvor mange norske kroner (NOK) du skal betale.
3.3 Da TASSIMO nettbutikk er levert og håndteres Koninklijke Douwe Egberts B.V, så kan enhver betaling for et kjøp på nettet medføre en internasjonal transaksjonskostnad som vil bli belastet av banken din med ekstra gebyr.
3.4 Prisen på produktene og leveringskostnadene vil være i samsvar med det som er oppgitt på vår nettside for Norge på det tidspunktet du plasserer ordren (med forbehold for feil på nettsiden).
3.5 Prisen på produktene og leveringskostnadene kan bli endret på ethvert tidspunkt. Endringer som finner sted etter at du har fått tilsendt kvittering for avsendelse vil ikke få betydning for ordren din. Avsendelsesbekreftelse er forklart nærmere i punkt 5.1 under.
3.6 Vår nettside for Norge inneholder et stort antall produkter, og det er alltid en mulighet, til tross for at vi gjør vårt beste for å forhindre det, for at noen av produktene på vår nettside for Norge er priset feil. Vi vil normalt bekrefte prisene som ledd i vår avsendelsesprosedyre slik at, dersom den korrekte prisen på et produkt er lavere enn den oppgitte, så vil vi belaste deg med den lavere prisen ved avsendelsen til deg. Hvis produktets korrekte pris er høyere enn den som er oppgitt på vår nettside for Norge vil vi vanligvis, etter vår egen vurdering, enten kontakte deg og gi deg instruksjoner før vi sender produktet eller kansellere ordren din og informere deg om kanselleringen.
3.7 Vi er ikke forpliktet til å levere et produkt til deg til en ukorrekt (lavere) pris, selv etter at vi har sendt deg avsendelsesbekreftelse (se punkt 5.1 under), dersom feilen i prisen er åpenbar og tydelig feilaktig og med letthet kunne blitt oppdaget av deg som en feil.
4. Bestilling og betaling
4.1 Du kan bestille våre produkter på to måter:
4.1.1 på Internett ved å bruke vår nettside for Norge: www.tassimo.no eller
4.1.2 ved å ringe vår Forbrukerservice for Norge.
4.2 Vær oppmerksom på at vi bare aksepterer rabattkuponger som er utstedt gjennom TASSIMO Home Delivery Service.
4.3 Vi vil forsøke å levere alle produktene du bestiller. Hvis et produkt mot formodning skulle være utsolgt når du bestiller, vil vi informere deg om dette og holde tilbake ordren din til det/de aktuelle produktet/produktene er tilgengelig(e). Vi vil ikke levere noen del av ordren din før alle produktene du har bestilt er på lager og tilgjengelige for levering til deg. Dette kan få innvirkning på den alminnelige tidsrammen for levering.
4.4 Selv om vi gjør vårt beste for å forsikre oss om at alle produkter som vises i vår produktoversikt på Internett er på lager, så garanterer vi ikke at de er tilgjengelige, og vår telefontjeneste og denne elektroniske publikasjonen utgjør ikke et salgstilbud til deg som blir bindende for oss ved din inngivelse av ordre.
4.5 Hvis du bestiller på Internett, vil vi automatisk sende deg en e-post som bekrefter mottak av dine ordredetaljer ("E-postbekreftelse"). Denne e-postbekreftelsen vil bli sendt til den e-postadressen du oppga til oss da du plasserte din ordre, og utgjør ikke en garanti for tilgjengelighet eller en aksept av et tilbud.
4.6 Hvis du bestiller via telefon, vil du få utstedt et unikt ordrenummer ("Unikt Ordrenummer"). Vennligst oppgi dette i forbindelse med eventuelle forespørsler.
4.7 For å forsikre oss om at ordren din blir behandlet raskt, trenger vi din fulle, korrekte adresse, inkludert postnummer, et telefonnummer for kontakt på dagtid og din korrekte e-postadresse (dersom du har en). Dersom du har et registreringskort, vennligst inkluder ditt unike TASSIMO Klientnummer, som er å finne på forsiden av kortet.
4.8 Din ordre vil bare bli behandlet dersom full betalingsinformasjon er oppgitt.
4.9 Vi benytter en tredjepart til levering av betalingsformidlingstjenester. Dersom du plasserer din ordre via vår nettside for Norge, vil det avsluttende steget i ordreprosessen innebære at du sendes til nettsiden til vår betalingsformidler for å foreta betaling. Du kan betale med en av de betalingsmetodene som er angitt på nettsiden til vår betalingsformidler etter at du har blitt sendt dit for å foreta betaling. Dersom du plasserer ordre via telefon, vil telefonekspeditøren som behandler ordren din opplyse deg om de ulike betalingsmetodene og ta imot din informasjon. Din betaling vil uansett bli trukket ved hjelp av vår betalingsformidler.
4.10 Din betalingsinformasjon vil bli innhentet når du gjennomfører ordren din, men betalingen vil ikke bli trukket før vi sender ordren din. At vi trekker betalingen innebærer ikke i seg selv at vi aksepterer ordren din, og forplikter oss ikke til noen avtale med deg. Punkt 5 i disse vilkårene regulerer når og hvordan en bindende avtale oppstår mellom deg og oss i tilknytning til ordren din. I noen spesielle tilfeller kan ordreutsendelsen bli forsinket på grunn av uforutsette forhold. Avhengig av situasjonen og betalingsmåten, blir da kontoen din belastet 3-7 dager etter du har lagt inn bestillingen.
4.11 Dersom du opplever vanskeligheter med å gjennomføre ordren eller betalingen, vennligst ring TASSIMO Forbrukerservice for Norge, se punkt 1.5 i disse vilkårene.
4.12 Alle ordrer blir sjekket med den aktuelle leverandøren av betalingstjenester før avsendelse, så vennligst sørg for at detaljene du oppgir til oss er korrekte. Vi er ikke ansvarlige for ordrer som holdes tilbake på grunn av at det er oppgitt ukorrekt eller ugyldig betalingsinformasjon.
4.13 Alle undersøkelser av ordrestatus vil bli utført så fort som mulig. Forespørsler må rettes til TASSIMO Forbrukerservice for Norge dersom du ringer fra Norge. Du må oppgi ditt unike ordrenummer dersom du har bestilt via telefon, eller ditt postnummer dersom du har bestilt via vår nettside for Norge. Telefonnummer til TASSIMO Kundestøtte er oppgitt i punkt 1.5 i disse vilkårene.
5. Hvordan en bindende avtale oppstår mellom deg og oss
5.1 Dersom du bruker vår nettside for Norge:
5.1.1 Etter at du har plassert din ordre via vår nettside for Norge, vil du motta en E-postbekreftelse. Dette betyr ikke at ordren din er akseptert. Din ordre utgjør et tilbud til oss om å kjøpe produktet/produktene du har bestilt. Alle ordre må aksepteres av oss.
5.1.2 Ordre vil bare bli akseptert av oss ved avsendelse av produktet/produktene du har bestilt. Vi vil bekrefte slik avsendelse overfor deg ved å sende deg en e-post som bekrefter at ordren har blitt sendt ("Avsendelsesbekreftelse").
5.1.3 Avtale anses inngått når vi sender avsendelsesbekreftelse, med mindre vi har informert om at vi ikke aksepterer ordren din eller du har avbestilt den.
5.2 Dersom du bestiller via TASSIMO Forbrukerservice:
5.2.1 Når du plasserer en ordre via TASSIMO Forbrukerservice for Norge, vil dine ordredetaljer blir innhentet av telefonekspeditøren, og du vil få opplyst forventet leveringsdato. Dette betyr ikke at ordren din er akseptert. Din ordre utgjør et tilbud til oss om å kjøpe produktet/produktene du har bestilt. Alle ordre må aksepteres av oss.
5.2.2 Ordre vil bare bli akseptert av oss ved avsendelse av produktet/produktene du har bestilt. Vi vil bekrefte slik aksept ved å sende deg en bekreftelsesnota sammen med ordren når denne er levert.
5.2.3 Avtale anses inngått når du mottar produktet/produktene, med mindre vi har informert om at vi ikke aksepterer ordren din eller du har avbestilt den.
6. Levering
6.1 Under normale omstendigheter vil ordren din være gjennomført ved den leveringsdatoen som er oppgitt i avsendelsesbekreftelsen, eller, hvis ingen leveringsdato er spesifisert, innen 30 dager fra avsendelsesbekreftelsen, med mindre unormale omstendigheter inntreffer. Hvis det er grunn for oss til å tro at leveringen kan bli forsinket, vil vi forsøke å kontakte deg.
6.2 Vi kan levere så mange produkter du ønsker opp til 25 kilo i vekt for en enkeltstående leveringskostnad.
6.3 Vi kan dessverre ikke akseptere ordre for levering til adresser som inneholder et postboksnummer. Fra tid til annen kan det også være andre typer adresser som vi dessverre ikke kan akseptere ordre for levering til.
6.4 Med unntak av det som står i punkt 6.3 over, vil vi levere til den adressen du har oppgitt. Risikoen for produktene vil gå over til deg ved levering. Dersom du velger en forretningsadresse, skal vi anses for å ha levert produktet til mottakeren ved levering til resepsjonen på forretningsstedet. Dersom du har valgt ekspresslevering vil din signatur imidlertid være nødvendig for at produktene skal bli levert.
6.5 Standard Leveringstjeneste i Norge:
Land | Leveringsdestinasjon | Leveringskostnad | Antatt leveringstid |
Norge | Fastlandet | 45 NOK | 6 arbeidsdager |
Norge | Svalbard | 45 NOK | 10 arbeidsdager |
Norge | Jan Mayen | 45 NOK | 12 arbeidsdager |
6.6 For levering til fastlandet er leveringskostnaden på 40 NOK ikke gjeldende for ordrer som gjelder mer enn 450 NOK opp til maksimumsvekten for en enkelt levering som angitt i punkt 6.2 over. Ingen leveringer blir foretatt på lørdager, søndager eller offentlige fridager i Norge.
7. Angrerett/ retningslinjer for retur
7.1 Vennligst ta kontakt med TASSIMO Forbrukerservice før du returnerer produkter. Telefonnummeret til TASSIMO Forbrukerservice er angitt i punkt 1.5 i disse vilkårene.7.2 Forsendelseskostnadene ved retur dekkes av deg, med mindre selgeren har misligholdt avtalen eller selgeren i henhold til avtalen har levert en erstatningsvare, fordi den bestilte varen ikke var tilgjengelig.
7.3 Om du har bestilt produktene som forbruker har du rett til å angre kjøpet av produktene etter angrerettslovens bestemmelser og etter bestemmelsene i punkt 7.4, 7.5 og 7.6 under, og innen de tidsperiodene som er angitt i tabellen under. Tidsperiodene begynner å løpe fra dagen etter levering, forutsatt at varene du har bestilt ikke raskt forringes fysisk.
Ordremetode | Angrerettsfrist |
Bruk av vår nettside for Norge | 14 kalenderdager |
Via telefon til TASSIMO Forbrukerservice | 14 kalenderdager |
7.4.2 returnere produktene til oss innen de oppgitte fristene, til adressen som er oppgitt til deg da du kontaktet TASSIMO Forbrukerservice. Vennligst legg ved en kopi av din leveringsnota i returpakken og behold din kopi eller bekreftelse på avsendelse;
7.4.3 returnere produktene til oss i tilnærmet samme stand og mengde som du mottok dem, og
7.4.4 ta vare på produktene så lenge du oppbevarer dem.7.5.3 Vi er ikke ansvarlig for fluktuasjoner i vekslingskursen mellom norske kroner (NOK) og andre valutaer, forutsatt at vi har refundert samme mengde i norske kroner (NOK) som vi belastet for produktene da du bestilte dem, så vil dette utgjøre full refusjon av prisen for produktet.
7.6 Vi kan ikke akseptere angrerett eller returer av produkter som ikke leveres tilbake i tilnærmet samme stand og mengde som du mottok dem, med mindre produktet lider av en mangel.
8. Personvern og sikkerhet
8.1 Vi benytter en tredjepart til levering av betalingsformidlingstjenester (third party payment services provider) ("PSP") for betalingsformidling for ordrer mottatt via vår nettside for Norge eller TASSIMO Forbrukerservice for Norge.
8.2 Dersom du bestiller via vår nettside for Norge, vil det avsluttende steget i ordreprosessen innebære at informasjon om deg blir sendt til vår PSP. Dette vil fremgå for deg av informasjonen i vinduet i din nettleser under ordreprosessen. PSPen vil be deg velge en av de støttede betalingsmetodene, og oppgi den aktuelle betalingsinformasjonen (dersom du for eksempel betaler med kredittkort, vil dette omfatte navn og adresse, kredittkortnummer, utløpsdato for kortet og sikkerhetsnummeret på slutten av kortet) slik at betalingen kan bli gjennomført.
8.3 Når du bruker PSPens nettside for å oppgi din betalingsinformasjon, aksepterer du at du benytter en tredjeparts nettside, og aksepterer å gjøre dette i samsvar med de vilkårene og personvernsbestemmelsene som gjelder for denne nettsiden. At du aksepterer dette er et vilkår for å bestille produkter via vår nettside for Norge eller TASSIMO Forbrukerservice for Norge.8.8 Vår ordre- og betalingsprosess er digitalt kryptert ved bruk av SSL-teknologi for å overføre dine opplysninger til vår sikre server. SSL er industristandard for sikker betaling på Internett, det gir en høy grad av beskyttelse for deg, oss og vår PSP mot falske transaksjoner. Vi vil overføre opplysninger om din ordre til vår PSP ved bruk av sikker SSL-teknologi.
8.9 Dersom du har spørsmål om sikkerhet, vennligst kontakt TASSIMO Forbrukerservice for Norge.
9. Kundeservice
9.1 Vår målsetning er å tilby deg utmerket service. Skulle du imidlertid ha noen kommentarer til eller problemer med TASSIMO Forbrukerservice, kontakt først:10. Generelt
10.1 Vi forbeholder oss retten til å supplere og endre disse vilkårene, uansett grunn og til enhver tid. Det er ditt ansvar som kunde å lese gjennom disse hver gang du benytter TASSIMO Forbrukerservice, enten på Internett ved å bruke vår nettside for Norge eller via telefon ved å bruke TASSIMO Forbrukerservice for Norge.11. Ansvar
11.1 Ingenting i disse vilkårene skal fraskrive eller begrense ansvaret for grov uaktsomhet eller forsett, brudd på forbrukerkjøpsloven § 15 2. ledd bokstav g, mangelfulle produkter som definert i forbrukerkjøpsloven eller noe annet ansvar som ikke kan fraskrives eller begrenses i henhold til norsk rett.
11.2 Med forbehold for det som er angitt i punkt 11.1, er vi ikke ansvarlige for tap som oppstår i næringsvirksomhet eller som følge av personskade.
11.3 Vi er ikke ansvarlige for tyveri eller ødeleggelse av dine produkter etter at produktene er levert til din oppgitte leveringsadresse.
12. Varemerker og opphavsrett